مستر کارفرما

مشاوره منابع انسانی خدمات بیمه تامین اجتماعی اداره کار در اصفهان

مستر کارفرما

مشاوره منابع انسانی خدمات بیمه تامین اجتماعی اداره کار در اصفهان

مشاوره و خدمات بیمه تامین اجتماعی اداره کار

09138078015

بایگانی

 

 

تسهیلات تامین اجتماعی برای حمایت از صنوف آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا

 

مشاغل آسیب دیده

 

در تبصره 2  قانون بیمه بیکاری آمده است: بیمه‌شدگانی که به‌علت بروز حوادث قهریه و غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ، آتش‌سوزی و... بیکار می‌شوند با معرفی واحد کار و‌ امور اجتماعی محل از مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.
همچنین در تبصره ب ماده 6 این قانون آمده است بیمه‌شده مکلف است ظرف (30) روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحدهای کار و امور اجتماعی آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی و یا مشابه آن اطلاع دهد. مراجعه پس از سی روز با عذر موجه و با تشخیص هیأت حل اختلاف تا سه ماه امکان‌پذیر خواهد بود

پیرو بخشنامه شماره ۴۳۵۶۵۲/ ۹۸ مورخ ۱۲/۱۵/ ۱۳۹۸ موضوع ابلاغ مصوبه هزار و دویست و نودمین جلسه مورخ ۱۲/۱۳/ ۱۳۹۸ شورای پول و اعتبار در خصوص مساعدت به صاحبان کسب و کارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در کسب و کار خود با مشکلاتی مواجه شده‌اند، بدینوسیله مصوبه جلسه مورخ ۱۲/۱۹/ ۱۳۹۸ کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا - موضوع تصمیم متخذه در جلسه مورخ ۱۲/۰۴/ ۱۳۹۸ هیئت وزیران - متضمن عناوین بخش‌ها و رسته‌های کسب و کارهایی که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده‌اند و در بند الف بخشنامه فوق الذکر، تعیین مصادیق آن‌ها به مصوبه دولت محترم موکول شده بود، به شرح ذیل برای استحضار ایفاد می‌شود:

 

۱. مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)

 

۲. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)

 

۳. حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی

 

۴. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

 

۵. تولید و توزیع پوشاک

 

۶. تولید و توزیع کیف و کفش

 

۰۷ مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه

 

۰۸ مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی

 

۹. مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی

 

۱۰. مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی

https://www.tamin.ir/News/Item/97474

 

جهت مشاوره تخصصی با شماره تماس 09138078015 تماس بگیرید 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۳
مشاوره کارفرما-منابع انسانی-بیمه و اداره کار در اص عدلخواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی