مستر کارفرما

مشاوره منابع انسانی خدمات بیمه تامین اجتماعی اداره کار در اصفهان

مستر کارفرما

مشاوره منابع انسانی خدمات بیمه تامین اجتماعی اداره کار در اصفهان

مشاوره و خدمات بیمه تامین اجتماعی اداره کار

09138078015

بایگانی

شرایط بازنشستگی در کارهای سخت و زیان آور

پنجشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۸، ۰۷:۴۰ ب.ظ

 

 

شرایط بازنشستگی در کارهای سخت و زیان آور

 

طبق قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور، افرادی که حداقل ۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب در کارهای سخت و زیان آور اشتغال داشته اند و در هر مورد حق بیمه مذکور را به سازمان پرداخته باشند، بدون شرط سنی می توانند تقاضای بازنشستگی کنند.


همچنین چنانچه کمیسیون های پزشکی موضوع ماده ۹۱ قانون تامین اجتماعی قبل از رسیدن بیمه شده شاغل در کارهای سخت و زیان آور به سابقه مقرر (۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب برای کارهای سخت و زیان آور) فرسایش جسمی و روحی وی را ناشی از اشتغال به کارهای سخت و زیان آور تشخیص دهند، فرد بیمه شده می تواند درخواست بازنشستگی کند. بر این اساس هر سال سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور ۱.۵ سال محاسبه خواهد شد.

توجه: بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور توسط کمیته استانی مستقر در ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود. نحوه کارهم به این صورت است که متقاضی باید نسبت به طرح مشاغل مورد ادعای خود در این کمیته اقدام کرده و پس از بررسی محل اشتغال متقاضی توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بازرسان کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع توسط کمیته‌های بدوی و تجدید‌نظر استان بررسی و در‌خصوص مشاغل مطروحه اعلام نظر می‌شود.

 

جهت مشاوره تخصصی با شماره تماس 09138078015 تماس بگیرید 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۲۴
مشاوره کارفرما-منابع انسانی-بیمه و اداره کار در اص عدلخواه

مشاغل سخت و زیان‌آور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی